پیام رئیس دانشگاه

 

 

 
دانشگاه، خواستگاه جوشش فکر و اندیشۀ انسان و عرصۀ تکاپوی دانشجویان در راه کسب علم و دانایی است و مهرماه، نوروز و دریچۀ گشایش دوبارۀ شور و شعف وجود دوستداران کانون علم و عمل است. در این گاه، که هم آغاز راه جویندگان تازه نفسی است که تازه پای در رکاب دانشجویی و اندیشه‌ورزی نهاده و هم امتداد حرکت آنانی است که از پیش گام در این عرصۀ عالمانه برای رسیدن به برتری فردی و اجتماعی نهاده‌اند به شور حضوری دوباره یا برای اولین‌بار، چه بسیار پرخاطره و شیرین است. 
 مهرماه، نقطه عطف حضوری است که به بهره تلاش و کوشش موجب سرآمدی دانشجویان در امتداد این راه ارزش آفرین است، چشمه‌ای خروشان که سخاوت آن زلال معرفت وجود و خروش آن جوشش رستگاری جان و جهان است.
در این عرصه، چشم بر پشتکار و اهتمام همۀ دانشگاهیان متعهد و سختکوش دوخته‌ایم، تا در راه پرفروغ اندیشه و سرآمدی در سال جدید تحصیلی، روشنی بخش چراغ فکرت و دانش فرزندان عزیز خود باشیم. 
تقارن ماه مهر به موسم فصل مقاومت و آزادگی ملت بزرگ ایران (دفاع مقدس) هم‌آوا و آهنگین است، باید باورمندانه منش و مرام ره یافتگان آن حریم را به عشق مشق کرد.
در سخاوتمندی مهر، شکوفه بهاری وجود دانشجویان عزیز، پهنه و گستره دانشگاه را پر رنگ ساخته است، مشعوف به آنم که قدم و قلم همه تلاشگران این عرصه امید آفرین و ارزش افزا موجب ایجاد امید و آرزو در نهاد دانشجویان عزیز باشد. 
سال تحصیلی 1403-1404 به همۀ رهپویان راه دانش و دانایی خجسته باد.
 
«علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز»