تولید علم و فناوری در دانشگاه‌ها قدرت کشورمان در مقابل دشمنان را افزایش می‌دهد

تولید علم و فناوری در دانشگاه‌ها قدرت کشورمان در مقابل دشمنان را افزایش می‌دهد


دکتر آخوندعلی در آیین نکوداشت هفتۀ دفاع مقدس:

تولید علم و فناوری در دانشگاه‌ها قدرت کشورمان در مقابل دشمنان را افزایش می‌دهد

 

 

 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حفظ وفاق ملی که مسئولان نظام بر آن تأکید دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از دل دانشگاه فناوری‌هایی تولید شود که دشمنان جرأت نداشته باشند به سرکشی‌های خود ادامه دهند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر علی‌محمد آخوندعلی در آیین عطرافشانی و گل‌افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه که صبح امروز سه‌شنبه سوم مهرماه به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز در جوار شهدای گمنامی هستیم که جان عزیز خود را مظلومانه و غریبانه تقدیم اسلام و ایران کردند و موجب آرامش و امنیت امروز کشورمان شدند.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و همۀ کسانی که در راه آزادگی به درجۀ رفیع شهادت نائل آمدند، بیان کرد: 31 شهریورماه چهل‌وچهارسال قبل به دلیل انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها در شمال استان خوزستان به شغل کشاورزی مشغول بودم که هواپیماهای جنگی عراق برای محاصره و جدا کردن استان خوزستان از کشورمان حملات خود را از غرب و جنوب غرب آغاز کردند و قصدشان این بود که در مدت دو تا سه روز خرمشهر و پس از آن دزفول را محاصره کنند، اما رشادت جوانان وطن مانع از تحقق اهداف پلید آنان شد.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: سیاست دشمنان فرسایشی کردن جنگ بود و این جنگ نیز هشت سال به دراز کشید؛ براساس آموزه‌های دینی آغاز جنگ کراهت دارد و عقلا به دنبال جنگ نیستند اما در مقابل افراد مجنون و دیوانه باید از خود دفاع می‌کردیم و این دفاع نیز برای ملت ایران، مقدس بود.
آخوندعلی، ادامه داد: نتیجه جنگ برای ما مبارک بود و بلایی بر سر صدام و طرفدارانش آمد که از تاریخ حذف شدند و ملت ایران باشکوه هرچه تمام‌تر در حال طی کردن مدارج پیشرفت است.
وی، تصریح کرد: در دوران هشت‌سالۀ دفاع مقدس بسیاری از کشورهای دنیا و همسایه با رهبری و فریب امریکا و هم‌دستانش از حملات عراق پشتیبانی کردند. اگر این حمایت‌ها وجود نداشت در همان روزهای نخست دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شد. در آن دوران تلاش‌هایی شد که جنگ خاتمه یابد اما استکبار اجازۀ این کار را نمی‌داد و این اتفاقات در حال تکرار است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: حاصل جنگ هشت‌ساله با وجود زجرآور بودن آن مبارک بود؛ خوشبختانه مسالۀ تحریم را شکست داده‌ایم و این مسئله ریشه در مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس دارد. صهیونسیت‌ها بدانند که حتماً شکست خواهند خورد و دیر یا زود به کمک یاران حضرت مهدی (عج) به تاوان عملشان خواهند رسید.
آخوندعلی، گفت: دست مسلمانان از اقدام به هرکاری بسته است؛ در صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) در مقابل مشرکان، امام علی (ع) در مقابل معاویه و امام حسین (ع) در مقابل یزید این مسئله را رعایت می‌کردند؛ اما صبر نیز حدی دارد. صهیونسیت‌ها غزه را با خاک یکسان کرده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند مقاومت مردم باریکۀ غزه را بشکنند!
وی، بیان کرد: از پس زجر و ناله و آه مظلومان آتشی برخواهد خواست که آنان را خواهد سوزاند و این امر به دست مؤمنان انجام خواهد شد و دل همۀ مظلومان شاد می‌شود.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: دانشگاهیان باید مراقب مسائل کشور و منطقه باشند و برای تولید فناوری تلاش کنند زیرا دشمنان از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، کوانتوم، هسته ای و نانو برای جنگ‌افروزی استفاده می‌کنند.
آخوندعلی، تصریح کرد: حفظ وفاق ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از دل دانشگاه فناوری‌هایی تولید شود که دشمنان جرأت نداشته باشند به سرکشی‌های خود ادامه دهند.
گفتنی است این آیین با حضور اعضای هیئت‌رییسۀ دانشگاه، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، همراه بود. در پایان شرکت‌کنندگان در این آیین غبارروبی مزار شهدا و اهدای گل بر مزار این شهیدان با آرمان‌های امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.
آدرس کوتاه :